لوگو
ایمیل :

info@kimiasard.com

آدرس :

اهواز - ابتدای جاده صنایع فولاد، شهرک صنعتی شماره۳، خیابان صنعت۲

پرسش و پاسخ

ایرکاندیشن  جرثقیل

پاسخ پرسش های خود را در زمینه  ایرکاندیشن جرثقیل، ایرکاندیشن کابین جرثقیل،کولر جرثقیل،کولر کابین جرثقیل،کولر اتاق برق،کولرهای فولادسازی،ایرکاندیشن اتاق برق و غیره از این قسمت بیابید.

ماهیت صنایع و پروسه تولید کارخانجات تولید فولاد به گونه ای است که شرایط کار هم از جنبه نیروی انسانی و هم از جنبه کارکرد تجهیزات، بسیار دشوار تر از حالت استاندارد باشد. به همین دلیل معمولاً تجهیزات و ابزارهایی که در این گونه صنایع مورد استفاده قرار می گیرند الزماً می بایست Heavy  Duty  بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

عواملی از قبیل: وجود حرارت بالا در محیط، گرمای تشعشعی، پروسه تولید دائم و بدون توقف، گازهای آلاینده، خاک و غبار فراوان، ارتعاش و …… موجب می شوند که طراحی و ساخت این تجهیزات به گونه ای باشد که قابلیت مقاومت در مقابل این گونه تنش ها را دارا باشند.

اصول سردسازی و تولید سرما در کلیه سیستم های تبریدی تراکمی اعم از تجاری یا خانگی یا صنعتی یکسان می باشد. آنچه که کولرهای جرثقیل های فولادسازی را از سایر کولرهای تجاری و حتی صنعتی متمایز می نماید، پارامترهایی است که در طراحی این سیستم ها در نظر گرفته می شود و همچنین انتخاب نوع قطعات و اجزاء می باشد.

به عنوان مثال، وزن یک کولر اسپیلت تجاری به ظرفیت خنک کنندگی 7 کیلو وات  در حالت استاندارد به طور تقریبی معادل 85 کیلوگرم خواهد بود ، در حالی که وزن یک ایرکاندیشن کابین جرثقیل به ظرفیت 7 کیلو وات به طور تقریبی 500 کیلوگرم می باشد.

اهم پارامترهایی که در طراحی تجهیزات برودتی سایت های فولادی به ویژه در جرثقیل های سقفی در نظر گرفته می شوند و در محاسبات نیز منظور می گردند، عبارتند از:حرارت محیط بیش از حد معمول تا دمای 85 درجه سانتی گراد، گرد و غبار شدید موجود در محیط، لرزش و تکان های شدید هنگام کار و حرکت جرثقیل، قرار گرفتن در معرض ارتعاش دائمی، گرمای ناشی از تشعشعات ریخته گری،تمهیدات لازم در جهت استحکام بدنه و مونتاژ قطعات،  سهولت در انجام بازرسی ها، سهولت و به حداقل رساندن زمان در سرویس های دوره ای، جانمایی و لحاظ فضاهای ایمن عملیاتی.

از آنجائیکه حتی معتبرترین و با کیفیت ترین برندهای کولرهای تجاری موجود در بازار بر اساس دمای محیط 43 درجه سانتی گراد طراحی و قطعات و گاز مبرد نیز بر این اساس گزینش می شوند و عواملی مانند لرزش و آلاینده ها نیز در طراحی و ساخت در محاسبات در نظر گرفته نمی شوند. بنابراین به دلیل تفاوت در طراحی و ساختار کلی، عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

به طور کلی این شرکت تولید ایرکاندیشن را طبق سفارش و براساس نیاز خریدار طراحی و ارائه می دهد. مهمترین پارامتر در تعیین نوع گاز مبرد، در طراحی تجهیز، دمای محیط مکانی است که قرار است آن تجهیز نصب گردد.

لذا در طراحی ها، انتخاب گاز مبرد تابع حداکثر دمای محیط سایت می باشد.

بعنوان مثال در دمای بیش از 70 درجه سانتی گراد از گازمبرد R227ea  و در دمای پایین تر از 65 درجه سانتی گراد از گاز R134a استفاده می شود .

 این نوع گازهای ویژه و قطعات مرتبط با آن به دلیل کاربرد خاص، معمولا در بازار داخلی قابل یافت نمی باشند.

گازهای مبرد موجود در بازار که در کولر و ایرکاندیشن های تجاری و خانگی شارژ می شوند، گاز مبرد R22 یا R410  می باشند.

به دلیل اینکه تولیدات این شرکت براساس سفارش و منطبق با نیاز خریدار است، لذا به اطلاعات اولیه و آگاهی کامل از شرایط محیط کار نیاز و ضروری می باشد، لذا بدین منظور جهت اخذ سفارش و اطلاعات اولیه ضروریست که فرم ثبت سفارش توسط متقاضی تکمیل و ارسال نماید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر فرم تماس با ما تکمیل و ارسال گردد، در اولین فرصت تیم کارشناسی با متقاضی تماس و با هماهنگی واحد مربوطه، کارشناس به محل اعزام و پس از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، پیشنهاد فنی به خریدار ارائه خواهد شد.

متعاقباً در صورت تأیید پیشنهاد فنی توسط کارشناسان و درخواست خریدار، پیشنهاد مالی ارائه می گردد. در صورت تصویب خریدار، سفارش خرید ابلاغ و طراحی ،تولید و نصب  با هماهنگی واحد بهره بردار انجام خواهد گرفت.

پس از اخذ سفارش خرید از خریدار، کلیه خدمات مربوط به اعزام کارشناس، طراحی ،خرید قطعات ،ساخت ،هماهنگی با واحد بازرسی فنی، بیمه و ارسال کالا به مقصد، هماهنگی با واحد بهره بردار در خصوص نصب و انجام عملیات پیش نیاز قبل از نصب، نصب، ارائه مستندات از قبیل کاتولوگ، نقشه های برق و مدار سیستم، چک لیست های بازرسی های دوره ای، فرم های پیشنهادی تهیه قطعات یدکی جهت دوره بهره برداری سه ساله، آموزش، خدمات دوره تضمین وگارانتی به مدت 18 ماه بدون قید و شرط، تهیه و تأمین قطعات ، خدمات تعمیر رایگان در دوره گارانتی و تضمین عملکرد تجهیز را شامل می شود.

ساختار و چند قسمتی بودن  ایرکاندیشن های تولیدی شرکت، بدلیل سفارشی بودن، طراحی و ساخت، براساس شرایط موجود محل نصب تجهیز و منطبق با نیاز خریدار است.

ایرکاندیشن ها می توانند ساختار پکیج ( یک قسمتی )، اسپلیت (دو قسمتی) و حتی چند قسمتی باشند. به طور کلی محدودیت های فضا و وزنی محل نصب تجهیز، عامل تعیین کننده نوع ساختار ایرکاندیشن می باشد.

عامل دیگر موثر در تعیین نوع ساختار ایرکاندیشن در طراحی ها ، کیفیت و فشار مثبت هوای درون کابین یا اتاق برق جرثقیل می باشد.

بعنوان نمونه جهت حصول به هوای با کیفیت تر درون کابین ، می توان از مزیت ایرکاندیشن دو قسمتی  بهره برد.

نامگذاری مدل های ایرکاندیشن های این شرکت بسیار ساده و مطابق شرح ذیل هستند.

بدلیل وجود خاک و غبار زیاد در سایت های فولادسازی ، کویل ایرکاندیشن های جرثقیل به گونه ای طراحی شده اند که حتی الامکان مواد معلق در هوا ، هنگام عبور از فین های کویل،در کویل رسوب نشود. رسوب تدریجی گرد و غبار در کویل، باعث انسداد کویل شده  و مانع عبور هوا از کویل کندانسر یا کویل اواپراتور که نهایتاً موجب توقف کار ایرکاندیشن خواهد شد.

مشخصه دیگر کویل ایرکاندیشن های جرثقیل ها، ضخامت لوله مسی است که از نوع ضخیم استفاده می شود. میزان درصد نقره در سیم جوش مسی  نیز بالاتر از سیم جوش هایی است که در کویل های معمولی به کار گرفته می شود. بسته به نوع آلاینده های موجود درسایت فین کویل ها را می توان از جنس مس یا آلومینیوم با پوشش هر سایت انتخاب نمود

به دلیل نقش مهم جرثقیل های سقفی در پروسه تولید کارخانجات فولادسازی، عملکرد صحیح و کار دائم بدون توقف اضطراری و پیش بینی نشده ایرکاندیشن های جرثقیل نیز اهمیت بسزایی دارد. در صورت خرابی احتمالی یا عدم عملکرد و راندمان مناسب اعم از ایرکاندیشن کابین یا اتاق برق ، جرثقیل دچار توقف عملیاتی خواهد شد .

لذا شرکت کیمیا سرد جنوب پس از سالها تجربه در این گونه محیط های کاری و با آگاهی کامل از اهمیت و حساسیت این موضوع، همواره اطمینان از کیفیت و راندمان، همچنین ارائه هرچه سریعتر خدمات پس از فروش به شرکت های فولاد را مهم ترین اولویت خود قرار داده است و تعهد پس از فروش را بخشی جدا ناپذیر تعامل با خریداران می داند.

از آنجائیکه عامل زمان در بازرسی ها و یافتن اشکالات و خرابی ها و رفع آنها در ایرکاندیشن های جرثقیل ها از اهمیت زیادی برخوردار است ، لذا شرکت کیمیا سرد جنوب در طراحی ها، تمهیداتی را اندیشیده که بازرسی ها و پیدایش خرابی ها و رفع آنها و توقف جرثقیل در کوتاهترین زمان و با حداقل استفاده از ابزار انجام گیرد.

بدین منظور ایرکاندیشن ها مجهز به نمایشگر فشار بالا و پایین گاز سیستم، چراغ های فالت نمایانگر ناحیه و علت خرابی سیستم می باشد که موجب سهولت در پیدا کردن خطای سیستم خواهد بود.

*تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت کیمیا سرد جنوب می باشد*

طراحی توسط آرون ایده فناوری